لایه های تشکیل دهنده پارکت لمینت
لایه های تشکیل دهنده پارکت لمینت

لمینت (Laminate) به معنی چیزی است که از چند قسمت تشکیل شده باشد. پارکت لمینت دارای 4 لایه با مواد تشکیل دهنده متفاوت است که این لایه ها تعیین کننده کیفیت و قیمت نهایی می باشند.

لایه اورلی: اولین لایه رویی پارکت لمینت که لایه حفاظتی لمینت می باشد و کیفیت بالایی دارد. این لایه  علاوه بر خاصیت ضد خط و خش آن مانع نفوذ آب به داخل لمینت می شود و حتی در برابر آتش سیگار هم از خود مقاومت مناسبی نشان می دهد.

لایه کاغذ دکور: لایه کاغذ دکوراتیو ظاهر اصلی پارکت لمینت را شکل می دهد و مشخص کننده طرح و رنگ آن می باشد. لایه فوقانی تایل های پارکت لمینت با لایه ای دکوراتیو با طراحی چوب پوشانده می شود. این لایه محافظ بر روی لایه مركزی پرس می شود. لایه دکوراتیو یک کاغذ تزئینی با کیفیت بالاست که طرح کفپوش روی آن چاپ شده است.  تفاوت این لایه ها به مواد اولیه بکار رفته بستگی ندارد و کاملا به کاغذ دکوراتیو بستگی دارد.

  لایه :HDF لایه HDF یا مغز پارکت لمینت تعیین کننده کیفیت و قیمت لمینت است یعنی کیفیت و دوام پارکت لمینت بیشتر به مواد تشکیل دهنده لایه مرکزی یا همان لایه hdf  بستگی دارد. جنس این لایه از فیبر با چگالی بالا بوده که دارای کیفیت بسیار خوبی است و مقاومت محصول نهایی را چند برابر میکند و همچنین باعث نفوذناپذیری آب به درون لمینت می شود.

  لایه پشتی: پایینی ترین لایه پارکت لمینت است و این لایه مانع نفوذ رطوبت از کف به مرکز و لایه های دیگر شده و در استحکام پارکت نقش مهمی دارد.